Darien16's Blog

Just another WordPress.com weblog

9.Sjeverni i Srednji Velebit


25.4.2010 Danas mi je jedan od najboljih dana.Dugo sam čekao ovaj dan jer idemo 2 dana na VELEBIT!!! Zlatko i ja odlučili smo  krenuti na Velebit u 7 ujutro. Vozimo se kroz Istru, a nebo nam govori da nećemo imati lijepi dan. Dolazimo u Senj i trebamo se voziti jos 30-40 km, a ja sam nestrpljiv  da počnem hodati. Zlatko mi cijelo vrijeme priča o Velebitu. Naš plan je  da autom idemo do Lubenovca, a onda da se popnemo na  Kozjak i još neke vrhove, ovisno o vremenu, a šator  da postavimo negdje u blizini Lubenovca. Plan je jedno…, a vrijeme?  Gledam sve naokolo velike strme planine koje nas okružuju, prekrasne su.Vrijeme se mijenja dok se vozimo  i zato skrećemo prema  Alanu. Moramo stati  svako toliko da slikamo otoke i more.

Evo i prvog problema, zapusi snijega nasred ceste. Razmišljmo???? i u sljedećem trenutku već smo vani i  raskopavamo ih (sreća da sam ga ponio cepin). Prvi zapuh je  20 cm visok i oko 50 cm dugačak . Baš smo se zagrijali i  nastavljamo dalje kad nakon samo 5 metara  drugi zapuh!!!! 2 puta veći nego prvi. Ne gubimo nadu, ali ovog smo raskopavali dobrih pola sata. Vozimo se  dalje no tu su jos 2 velika zapuh koja nije moguće raskopati, visoki su oko 2 metra i široki preko cijele ceste. Sjedimo u autu i razmišljmo šta sad. Prvi prijedlog je da odemo na Bjelolasicu, ali ja sam bio protiv toga,sljedeći prijedlog dajem ja da pustimo auto tu i da krenemo pješke. No od tuda do Alana ima dobrih 500 metara, a do Lubenovca 10km. Odlučujemo krenuti pješke da vidimo situaciju.

Vrijeme je loše, hladno je i  puše jaka bura. Dolazimo do doma vrlo brzo. Kasnije ćemo montirati šator a sada idemo obaviti šetnju. Hodamo bijelim putem do prijevoja i ja dajem prijedlog da idemo na Zečjak  koj je viskok 1622m , Zlatko odmah govori može.Hodamo uskom šumskom stazom, a snijega jos nema izlazimo na prvu kamenu livadicu gdje odlučujemo ići vidjeti šta ima na grebenu…no na grebenu nas dočekuje snažan vjetar!!!!Brzo se vraćamo nazad i krećemo prema Zečjaku,dolazimo do sjevernih strana gdje je ostalo puno snijega i teško je pratiti markacije jer su ispod snijega.Za nešto više od  1 sat dolazimo na vrh,slikamo se i stavljam pečat u moj dnevnik…pita me Zlatko dali ćemo otići do sljedećeg vrha Kita ili idemo nazad. Ja naravno kažem idemo na sljedeći vrh.Uskoro krećemo dalje i tu nastaju problemi, snijeg je postao dubok i markacije su ispod snijega isto tako one koje su na kamenju+gusta magla, uskoro gubimo markacije i hodamo na blef nakon 30 min smo je našli,hodamo dalje i opet nakon par min ih gubimo i tako sve do ispod vrha.Gledam okolo rupe u snijegu koje su duboke više od 1 metar. Na skretanj smo produžili ravo jer od magle nismo vidjeli markaciju pa se sada moramo spuštati.Hodamo nešto više od 1 sat i meni nije jasno di je taj vrh jer od Zečjaka do tamo treba 1 sat,uskoro smo ugledali cestu koja vozi za Lubenovac i Alan shvatili smo da smo negdje krivo skrenuli i tako se vraćamo prema Alanu,dolazimo na cestu i ugledali smo goleme zapuhe na cesti široke oko 5-6 metara a visoke 2-3 metara ( a tuda smo mi trebali ići autom hehe)po bijelom putu hodamo 40 min i dolazimo do Alana. Dolazimo do doma i bili smo znatiželjni dali je otvoren i dali je neki domar unutra,ušli smo unutra i vidjeli da nema nikoga pa smo odlučili tu spavati.

Stavili smo vodu da se kuha za torteline i za čaj, a dok to ne zakuha da budemo korisni išli smo sječi drva za nas i za druge koji budu došli ovdje.Jedemo i pada mrak,radimo plan za sutra i odlučili smo otići na Sjeverni Velebit odraditi 3-4 vrha ako sve bude bilo ok.Idemo spavati u 22 sata i tu završava naš prvi dan koj nije bio toliko uspješan za sutra se nadamo ljepom vremenu.

26.4.2010. U 6 i po nas je probudilo lijelo vrijeme bez i 1 oblaka znali smo da ćemo imati jako lijepi dan.Idemo brzo jesti i krenuti dalje.Hodamo Premužičevom stazom koja nas prvo vodi uzbrdo i dolazimo do sniježišta. Od tuda nadalje sve je snijeg osim po grebenima,hodamo 30 min i izlazimo na otvoreno mjesto gdje se vidik  pruža na sve 4 strane svijeta u unutrašnjost sjevernog i srednjeg velebita,na more i na otoke. Od tuda  imamo pogled na Crikvena koja je visoka 1635 metara gdje smo se i zaputili.Uskoro ulazimo u šumu gdje se opet gube markacije no ovaj put ih nalazimo brzo i krećemo dalje. Ovdje se počelo propadati tako da nije baš lako hodati kamenita staza je totalno zatrpana snijegom,slikam stalno,gledam velika okomita brda sa svih strana tako nešto lijepo nema nigdje u Hrvatskoj. Dolazimo do završnog uspona za Crikvenu gdje ostavljamo štapove jer nisu potrebni,sada su potrebne ruke i noge,dolazimo i do prvog klina (jednog jedinog) mislio sam da će ih biti više ali nije potrebno. Napokon  na vrhu sa kojeg se pruža prekrasan pogled na sve 4 strane svijeta,sve oko nas same planine.Slikamo se i malo odmaramo sljedeći vrh na koji smo trebali ići je bio Gromovača ali mi Zlatko govori da nemamo vremena pošto nam je do ovog vrha trebalo 4 sata umjesto 2 i po tako da smo se odlučili otići do Rossijeve kolibe i tamo stati 20 minuta.

Hodamo jako zanimljivom kamenom stazom, a sa oba dvije strane su velike provalije i brda.Dolazimo do raskrižja sa špilju Varnjaču ali ovaj put nećemo ići do nje. Idemo dalje i dolazimo do dosta opasnog dijela, nagnuto je jako za 45 stupnjeva a dolje pad od 100-200 metara ako se posklizneš dugo češ kliziti. Kod Rossijeve kolibe  radimo pauzu i odlučujemo se istim putem vratiti nazad.Vraćamo se umorni istim putem. U pl.domu Alan smo došli u 17 sati i krećemo prema autu spuštajući se prema moru.I tu zvršava moj prvi izlet na Velebit sa 2 osvojen vrha. Nije loše za prvi put. Na ljeto se opet vraćam na više dana.

Oglasi

Single Post Navigation

Komentiraj

