Darien16's Blog

Just another WordPress.com weblog

10.Nanos (Slovenija)

1-2.5.2010 Danas je zadnji izlet sa planinarskom školom i idemo na Nanos u Sloveniju,Okupljamo se na Verudi i čekamo bus,ukrcavamo se u bus i odlazimo na Karolinu pokupiti druge,vrijeme je bilo dosta solidno i nadali smo se dobrom vremenu.Vozimo se po ipsilona kroz Istru i stajemo na benzinskoj blizu granice,tu pijemo kave i pričamo.Vraćamo se u bus i nastvljamo dalje vožnju do granice.Uskoro dolazimo do Hrvatske granice gdje malo čekamo i dolazi policajac u bus da nam pregleda osobne/putovnice.Za par minuta dolazimo do Slovenske granice gdje  moramo izaći svi iz busa i ući unutra da nam daju pečat,nakon toga se moramo malo prošetati do parkirališta gdje će bus doći.

Vozimo se lošom cestom kroz Sloveniju i uskoro možemo lijepo vidjeti Nanos i na vrhu odašiljač,no prije Nanosa idemo u Škocjansku jamu.Izlazimo iz busa i idemo platiti karte za jamu,čekamo vodiča i krećemo prema jami,dolazimo do ulaza i govore nam da će biti dvije grupe u jednoj grupi vodič će prićati samo Slovenski jezik a u drugoj Talijanski i Engleski odlučio sam se za Slovenski jer mi se neda čekati dok prića na oba jezika,ulazimo u jamu i svugdje oko mene su ogromne sige,unutra je bilo hladnije 5 stupnjeva nego vani,dolazimo do mjesta gdje je bila sve voda 1950 godine bila je duboka oko 70-80 metara unutar jame,hodamo dalje i dolazimo do mosta preko kojeg idemo a dolje pogled u dubinu i maleni potok koj je sam napravio put iz vana kroz jamu,dolazimo do kraja jame ali izlaz je jako interesantan jako je ogroman i lijep ali zapravo to je ulaz.Nažalost nisam mogao napraviti niti jednu sliku u jami jer je bila 100% valge tako da se nemože slikati sa običnim aparatima,uspjele su samo par slika.Izlazimo van jame i ima dva puta za jedan trebaš hodati 30 min jer hodaš do mjesta gdje se kupe karte,a drugi put samo 10 minuta jer ideš sa nekim liftom,ja sam se odlučio za duži hod,dolazim do mjesta gdje se skreće za vodopad i išao sam to vidjeti,lijepi vodopad od 20 metara odprilike.Dolazim do mjesta gdje se kupuju karte i tu su nas čekali drugi koji nisu gdjeli ići unutra,tu smo se malo odmorili i čekali druge.

Dolazimo u bus i vozimo se prema Nanosu,prvo smo napravili jedan đir oko Nanosa da nađemo silaz sa autoceste,dolazimo ispod Nanosa,a auta ko u priči sve Slovenci.Izlazimo iz busa i idemo do izvor,tu nam je vodič rekao da ćemo stati i pojesti sendvič i onda da krećemo prema vrhu.Hodamo stazom i jako puno Slovenaca već idu za nazad.Dolazimo do raskrižja desno za zahtjevniji put a ravno za lakši,odlučili smo se za teži.Penjemo se strmom stazom i nakon 20 minuta dolazimo do prvih sajli,poslje prve sajle smo malo stali dok se svi ne skupe jer sljedeći dio nije lagan za svakoga.Hodamo po klinovima i držimo se za sajle i lagano idemo prem gore,tu je počelo puhati.Dolazimo do vrha i do doma koj je na 1250 metara u kojem ćemo spavati.Čim smo došli do doma odlučili smo se nas 5 za vrh koj se zove Suhi vrh.Krećemo prema njemu i dolazimo do prvog putokaza na kojem piše da nam kreba do njega 1 i po sat.pošto nismo imali torbe niti ništa nismo imali sa sobom odlučili smo otići do njega,hodamo šumskom stazom i dolazimo do prve krpe snijega,stazom hodamo sve više za dolje nije nam bilo jasno,spustili smo se za 200 metara!!!! A trebamo iči za gore na 1313,hodamo već 20 minuta i dolazimo do drugog putokaza na kojem piše da nam treba jos 50 minuta! Prvi dio smo odradili jako brzo.

Hodamo bijelom cestom do raskrižja zahtjevniju stazu,krenuli smo njom,prvo smo se spustili u nekakvu rupu i onda jako strm uspon za gore prem vrhu,cijelo vrijeme je bilo jako strom i dolazimo do bivaka koj je napravljen u stijeni,nismo htjeli ići do kraja jer je bilo totalno mračno i nismo imali lampu,nastavili smo do vrh.Na vrh smo prvi došli Marino,jedna žena i ja,malo smo se slikali pogledali okolo i spustili se dolje i sreli Sašu i jednu ženu iz Australije odlučili smo ih čekati,spuštamo se lakšom stazom za dolje i dolazimo na bijeli put,hodamo istim putem sve do doma.

Dolazimo ispred doma i idemo jesti,naručio sam si njoke sa sirom i palačinke sa čokoladom no dobio sam sa marmeladom ali nema veze,pada noć i više od pola njih ide spavati prije 10 sati,mi smo ostali malo duže i igrali black jacka sa kartama,odlazimo spavati u 11 sati jer smo se morali probuditi u 7 ujutro i ići dalje hodati.No nikako da zaspim pre vruće je u vreči za spavanje,a ostali se okreču i pričaju,oko 12 sati sam skoro zaspao ali me netko probudio tako da ništa od toga napokon oko 3 ujutro sam zaspava i u 3 i 10 me opet netko probudio jer je hrkao i netko je otišao na WC tako da sam jako malo spavao a vani je počela padati kiša,i napokon zaspao sam oko 4 ujutro.

2.5.2010 Budim se u 7 ujutro i idem doručkovati,jedva gledam zbog samo 3 sata sna,spremamo krevete i torbe,išli smo platiti noćenje i krenuli prema Podjamskom gradu.Krenuli smo istim putem kojim smo išli do Suhog vrha i skrećemo desno umjesto ljevo za Suhi vrh.Od tuda nadalje sve se hoda nizbrdo punom lišća i morkog kamena od kiše,dolazimo do izvora kod kojeg smo vidjeli crno/žutog guštera ili šta je već.napunili smo bocu hladne izvorske vode slikali guštera i nastavili dalje,dolazimo do prvog sela koj se zove Strane u kojem smo napravili pauzu dok svi ne dodju a to je bilo 30 minuta.Na putokazu je pisalo da do ovog sela treba 2 sata a mi smo došli za 1 sat i 40 minuta,dolazi zadnja grupa i nastavljamo dalje kroz selo,hodamo stazom kroz šumu i izlazimo na veliku livadu i vidi se sljedeće selo u koje idemo,dolazimo u drugi selo u kojem smo napravili pauzu,nakon kraće pauze nastaavljamo dalje najprije bijelim putem pa kroz šumu nakon par minuta opet smo vidjeti guštera,za 30 minuta otvara nam se pogled prema Podjamskom gradu.

Hodamo stazom i dolazimo do zadnjeg skretanja desno za Podjamski a lijevo za (bo) a Robi i ja smo odlučili otići preko potoka i skratili smo dobrih 10 minuta,dolazim u Podjamski grad gdje čekamo ostale pored nekog starog stabla.Dolaze svi i šofer koj nam otvara bus da se presvućemo,jedna grupa odlazi razgledati Podjamski grad nas 4 idemo na vidikovac iznad Podjamskog grada,Divna nam govori da samo pratimo stazu,pratimo stazu i dolazimo do rupe u stijeni koja ograđena rešetkama,šta ćemo sada? Vratimo se nazad i krenemo desno a tamo velike žice koje služe da zaustave kamenje koje pada od gore.Vratili smo se još malo dolje i razmišljamo,uočili smo jedan maleni puteljak i probali tuda i bio je to pravi put,hodamo strmom stazom za gore i dolazimo na vrh po vrhu hodamo i dolazimo do nekakve jame koja je isto zavorena rešetkom,nstavljamo dalje i dolazimo do vidikovca na samom rubu stijene tu je nekakav ograđeni kavez da ne padneš dolje,tu smo se slikali i razgledavali,vraćamo se dolje istim putem,i odlazimo u restoran “Požar”odlučili smo tu jesti ali kada smo vidjeli cijene smo odustali,vraća se druga grupa iz Predjamskog grada oni su jeli pa smo ih čekali,nakon 30 minuta idemo prema busu i nazad prema Hrvatskoj,šofer nam je pustio neki film (neznam mu ime) bio je jako dobar ali kraj ima tužan završetak,dolazimo do Slovenske granica ali ovaj put ne izlazimo van nego policajac unuta da mu pokažemo osobne/putovnice,isto tako i na Hrvatskoj granici,ulazimo u Hrvatsku i gledamo ogromnu kolonu skoro do benzinske na kojoj ćemo stati.Dolazimo na benzinsku gdje su nas opljačkali za mali (kapučino) koj je koštao 10 kuna,vraćamo se u bus i nastavljmo dalje ipsilonom i gledamo film u Vodnjanu nas napuštaju dvoje,ulazimo u Pulu i taman film završava.

Na Karolini se iskrcavaju skoro svi osim nas 4 koji idemo na Verudu i tako završava naš prvi dvodnevni izlet u Sloveniju,bilo je odlično i jedva ćekam da Divna i Rajko opet vode izlet na Krn i Mangart.

Oglasi

Single Post Navigation

2 thoughts on “10.Nanos (Slovenija)

1. Ej Darien, blog ti je za 5 + jako si lijepo opisao izlet i fotografije su ti odlične! Onaj žuto-crni gušter se zove daždevnjak. Ako sutra odeš negdje u planine želim ti da se lijepo provedeš. Pozdrav

2. Hvala,neću ići ne 1 tjedan pauze već idem 3 mjeseca svaku nedjelju

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )